Jag har en kärlek till knappar. Jag vet inte varför, men jag tycker att knappar är så fina. Jag har inte längre det hav av knappar som jag haft, för nu börjar mina knappar komma ut ur knapplådan och in i finrummet. I julas (och för den delen nu med) gjorde jag armband av knappar. Idag har jag gjort en ljuskrona. Någonting som ganska länge varit på min att-göra-lista men jag har liksom inte haft tillräckligt med knappar att fylla den med. Jag hade en ambition om att den skulle vara fylld av pärlemoknappar och glasknappar. Så blev det. Den är inte jättestor, inte sådär så man kommer kunna skryta om den, men den är fullt tillräcklig för att jag ska känna mig riktigt nöjd. 
 
 
 
 
Den glittrar. Den är fin. Så nu ska jag bara flytta in i ett slott så den får en fin plats att glänsa på. Gärna tillsammans med min gungstol från 1846 (som inte är min men jag önskar att den var det) och en stor fin hylla fylld med massvis av garn. Det hade varit bra det. 
 
Emma

4 kommentarer

Carin

02 Apr 2013 15:23

Så fin! Underbar idé, måste jag säga! Jag söker alltid efter idéer om hur jag kan göra mitt lilla hem mysigare och ge det mer en känsla av härligt hemmagjort. Jag behöver dessutom fler fina lampor hemma, så jag kommer eventuellt göra min egen variant av din idé så småningom. :)

Svar: Ja men visst, det är klart du ska ha en knapplampa! :)
Emma

Lotta

02 Apr 2013 21:01

Helt underbar lampa du gjort! Jättefin och personlig. Perfekt användningsområde för fina knappar. :)

Svar: Tackar :)
Emma

Mimmi

10 Apr 2013 08:43

Så fin lampskärm, jag älskar knappar och det här är ju en kanongrej att använda dem till!

Lisa

03 Oct 2014 09:52

Nu vet jag att detta är ett gammalt inlägg, men testar att kommentera och ser om jag får svar :)

Har länge funderat på en knapplampa, och hittade din när jag googlade, måste säga att den är superfin! Är det fiskelina du använt dig av? Hur har du fäst linan, tycker själv den är lite svår att knyta, mina knutar löser bara upp sig..

Kommentera

Publiceras ej