Jag liksom gillar på nått konstigt sätt att arrangera stilleben av saker. Och mina loppisfynd idag fick agera just objekt idag. 


Här är min nya adventsljusstake. Juliga gardiner (eller förresten.. Nej! Fina tyger som ska bli annat kanske) knappar och wiskyglas (till sambon) och spetsar från farmor. 


Hittade en blus. Och ja, den är inte sådär handgjord. Men gammal. Och den kunde jag ikke motstå. Titta liksom, prickar och rundad krage. Svårt att få förbi. Och lite knappar till... Och en fin liten bricka (med handtag!) 


Lite bättre biöd på tygerna. Eller påslakanen och gardinerna som ska bli annat vackert. Typ klänningar och kläder till mig. Eller dig kanske (min garderob börjar bli mättad) så.. Om du inte redan gjort det så kan du gå med i Emmas affär på fb. Sör på "Emmas affär" så hittar du nog rätt. Det kan hända att jag inte behåller allt själv. Men bara kanske. 



Sen det bästaste. Kanske. En handstickad (som inte kommer gå i kategorin köpta massproduktioner eftersom den är handgjord) kofta. Handvirkade handskar!!!! Och en otroligt fin lite aftonväska. Så nu måste jag gå på fina tillställningar där den kommer till användning. 


Och till sist me, myself and I! I blus och kofta. Ganska nöjd. Halmstad levererar ibland stordåd. Tack för denna gång! :) 

Nu ska jag sluta uppdatera och sticka vidare på min karusell som börjar ta form! :) 

Gott nytt år!

Emma

2 kommentarer

ulla fredriksson

31 Dec 2013 07:46

Vilken lycka med alla dessa vackra saker.Ha ett fint 2014

petra haddad

31 Dec 2013 08:12

Åh, vilken fin blus! Min Karusell är blockad och klar och ska plockas loss om en stund. Spännande:)

Kommentera

Publiceras ej