Kanske låter kaxigt. Men jag tror jag blivit klokare. Jag har många gånger jämfört mina arbeten med andras. Tyckt att mina är "sämre" än andras. Ja ni vet. Självförtroendet har hoppat upp och ner. Men nu känner jag mig ganska trygg. Jag tycker inte jag är dålig. Jag gör ju superfina saker. Jag kan ganska mycket, som vissa andra bara skulle drömma om att kunna. 

Jag gick förrut (nästan nyss) i brunnsparken. Kollar mig omkring och tänker: vem annan här bland shoppingkassarna har sytt två klänningar idag? Kanske någon. Men vem av alla dessa bland shoppingkassar har sytt två klänningar i ett tyg dom själva har tryckt? Kan ju fortfarande vara någon. Men chansen är liten. Sen slår det mig att det är ganska coolt. Jag kan en hel del. 

Nu är jag på väg hem, och få ska jag förbereda mig för att i morgon kunna sy en blus. Helt vanlig onsdagskväll i mitt liv. Och jag älskar att vara jag. Jag vill aldrig byta skor med någon annan, för vi kanske inte har samma storlek, och alla vet väl att det är jobbigt att klaffsa runt i för stora skor? 

De va bara de jag ville säga. 

1 kommentarer

petra haddad

19 Dec 2013 07:43

Du är superduktig! Tro inget annat. Jag kollade på dina grejer på HDK:s marknad och vet hur duktig du är.
Lycka till med blusen önskar
hon i den rödrandiga klänningen

Kommentera

Publiceras ej