Ja, nu ska ni få höra om hur fyra knutar liksom kan vända en gsndka bra, trevlig och produktiv dag till en gråtattack. 



Just nu stickar jag sjalar på löpande band för att sälja på HDKs julmarknad 6-8 december. Det går fint. Blir fint. Ja, två tummar upp helt enkelt. MEN, när knut nummer fyra ( ja ni läste rätt FYRA) uppenbarar sig i mitt nystan med rowan fine tweed blir jag lack. Mailar på en knagglig enhelska om mitt missnöje och påpekar att jag inte kan sälja den så utan får repa upp. Jag anser ju arr mitt namn far illa om garnkvaliteten inte stämmer överrens med min påstådda proffision. Ni får tycka det är töntigt, men att gråta över eländet kändes som en bra utväg. Även att gnälla på såväl instagram som på facebook. Nu inväntar jag ett svar från rowan. Får se om dom håller med om att fyra knutar på 90 meter är på tok för mycket. 

Ni får så länge se lite bilder på de sjalar som jag stickat så länge. Eller några smygtittar på färger osv. 





1 kommentarer

Carin

03 Dec 2013 21:47

Helt klart alldeles för många knutar på ett nystan. Särskilt när det bara är 90 meter långt. Hoppas verkligen att de håller med om det och ger dig någon typ av ersättning.

Kommentera

Publiceras ej