Ja, de finns ju ett uttryck som dem allra flesta har hört, "Man ska inte ropa hej"
Men idag har jag insett att det finns ett annat sätt att använda sig av samma mening.. Nästan.
MAN SKA INTE ROPA NEJ
Jag ska förklara varför. I morse när jag vaknade så kände jag mig som en trött tånåring som bara ville sova längre. Och sen har jag suttit i skolan fram till fem och kännt ungefär samma sak fast lite mer "å nej! Nu blev de för mycket blått i färgen" (eftersom vi har en färgkurs just nu och kämpar på med diverse uppgifter) och sen när jag skulle hem tänkte jag bara att de absolut inte går att träna idag. Trött och lite sådär halvt knäpp. Så nej där med. Ica bjöd på torr köttbulle och kassen blev tung.. ett till nej. Jag fick springa till spårvagnen med tunga kassen. Ännu ett nej. Sen släpar jag mig hem fick lite panik eftersom nycklarna inte låg där dom brukar... inte i påsen... åh nej! (fast jag hade varit smart och lagt dom på ett smart ställe) och när jag låser upp dörren ser jag det. Ett litet paket ligger innanför och säger: HEJ EMMA! DAGEN KAN BARA BLI BÄTTRE!
Paketet innehåller den här lilla (inte så liten vill jag lova) drömmen! Tack så hjärtligt Emma! You made my day!
Emma som har stickat denna vackra sjal har en blogg! Kolla in den vet ja!
Kramar till alla er som läser! Jag blir så glad varje gång jag kollar hur många som faktiskt kikar in här!
Ha en strålande påsk och ät inte för mycket påskgodis ;)

2 kommentarer

Emma

04 Apr 2012 18:25

Den passar dig ju alldeles förträffligt! Varsågod :-D

Mamsan

04 Apr 2012 18:34

Åh, så fin den var på dej. Från en Emma till en annan, kul sammanträffande

Kommentera

Publiceras ej