Jag har tittat runt lite på olika hjälporganisationers hemsidor eftersom jag tänkte dra igång en liten insamling. Kanske inte så mycket, men lite i varje fall!

När jag började tänka så tänkte jag på alla jordbävningsdrabbade, sjuka, aids, ensamhet...
Men så läste jag:

BRIS-chatten

BRIS-chatten är öppen varje måndag-torsdag kl 15-18.

Välkommen!

Till BRIS-chatten kan alla skriva som är under 18 år. Det kan handla om vad som helst. Du bestämmer!

Du är alltid anonym och får en personlig kontakt med en vuxen.

Det fungerar så här:

Du chattar alltid med en vuxen på BRIS, ingen annan kan se er chatt. Efter att du loggat in dig hamnar du i kö. Ibland får du vänta länge i kön, och du måste ha sidan uppe för att se om det är din tur att chatta.

Det händer att kön är full, då är det bara att försöka senare igen.

Om du hamnar i kön så får du alltid möjlighet att chatta, även om klockan hinner gå över stängningsdags.

När du hamnar först i kön får du reda på att det bara är att börja chatta. När du väl chattar vill vi gärna att du inte chattar med någon annan samtidigt, utan just bara med BRIS.

För att chatta krävs att du har Flash installerat och JavaScript aktiverat. I de flesta datorer finns detta redan automatiskt. Men om något blir fel eller konstigt så kan det bero på detta.

(Text direkt kopierad från www.BRIS.se)


KÖ!!! Här pratar vi om våra egna ungdommar, barn i Sverige. Barn som kanske äntligen har bestämt sig för att göra någonting åt deras problem! Ska vi ställa dom i KÖ?!?! En full kö betyder kanske mer självskador? Vad vet jag? Men jag vill inte ha de så! BRIS lever på stöd från olika snälla människor och företag omkring oss.
 Jag vill hjälpa till! Vill du??




Jag tänkte som så att ett hjärta = hjärtegåva!
Ett hjärta kostar 50 kr. För varje hjärta skänker jag 25 kr till BRIS. ev. frakt betalar köparen (vanlig post)
Snälla hjälp mig göra detta!


Jag kommer göra och lägga upp bilder på olika hjärtan.

/Emma

1 kommentarer

Malin

23 Apr 2010 16:56

Vilken bra idé! Vad har du för hjärtan?

Kommentera

Publiceras ej