Hejsan hoppsan!

Nu ska jag berätta om någonting jätteknasigt som har hänt.
Jag väntade på bussen i fredags morse för att åka till jobbet inne i stan. Jag brukar inte åka buss eftersom jag bor så nära.. Men det regnade ju en aning. Just när jag gick ut gjorde regnet ett uppehåll och jag tänkte att jag skulle stå bakom busskuren (eftersom jag här om dagen när jag skulle ta bussen blev nerstänkt av bilarna som körde förbi.. en annan historia) och vänta. Mittemot busshållsplaten stod en stor grävskopa som höll på att jobba, så vägen var endast bred nog för en bil/buss i taget.
När det kom en buss tittade jag fram för att gå på, men insåg snabbt att det var en skolbuss, så jag backade tillbaka. Nu är det så att det bara är 30km/h på våg gata, men skolbussen (utan barn i) körde inte riktigt så långsamt.. Hade han gjort de hade han nog inte kört in i busskuren, bucklat till taket och smällt av backspeglen. Det var en jädrans smäll som ni säkert förstår och ut ur bussen kommer chaffören och säger:

"hoppsan, tur du inte fick den i huvet!"

Nej, jag fick den inte i huvudet, jag fick den på benet.. Nu var det ju inget alllvarligt precis, men de hade kunnat vara betydligt mycket värre...

Jag var chockad och kollade inte någon reg.-skylt eller så. Men ni kan tänka hur mycket jag skrattade...

Sen över til bikini!
Jag har idag virkat klart två (överdelar) bikinisar (säger man så??). Jag vet inte vad som flög i mig.. Det måste vara regnet som gjorde någon slags desperat längtan efter sol?? Aja, i vilket fall så är det nu 3 st. som är klara inför sommaren!! NU ska jag bara ha någon slags underdel med.. Men jag tror jag köper det.

Bilder kommer!

/Emma

ps. måste bara lägga till Sannes bild föreställande mig... tror jag...

2 kommentarer

Rosenvante

18 Jun 2010 16:58

Kul bild.

Kul också att du vill vara med i min utlottning. Lycka till

Janette

20 Jun 2010 16:03

Tack för dina fina ord om mina svea janes =)

Kommentera

Publiceras ej