Tror jag att jag håller på att göra. Jag hittade den på ravelry för ett tag sedan och blev kär. Jag mailade designern till den och frågade hur jag fick tag på mönster till den. Hon svarade att den fanns i en tidning. Min tanke va då: Jaha... de kostar väl en del att få hit den från USA och meckigt.. 

Men efter ett tag var jag och min vän Sofie på presstop här i Göteborg. Och av en händelse hamnade jag framför hyllan med sticktidningar. Sofie kollade på tidningar om träning.. Och de är en helt annan historia som jag kan dra längre ner... Där stod i alla fall tidningen. Tröjan på omslaget (tur de för jag hade ju ingen koll på vilken tidning de va i huvudet... knäpp o förvirrad och tankspridd som jag är). Givetvis kändes då 115 kr som ett kap för denna tidning med min drömtröja i! Jag köpte den. Sen började en ganska lång leta-garn-som-passar-och-som-känns-värdig-denna-otroliga-skapelse-letning. Jag bestämde mig för jitterbugg (som typ är mitt nya favvogarn!!) och alpacka. 

Nog om detta tjatande. Här är den i alla fall! Påbörjad och jag längtar till den är klar för användning!
 
 
Eftersom jag spoilade om en kul händelse i butiken när jag köpte tidninge måste jag ju berätta denna med. Såklart. 

Jag och Sofie kollar alltså tidningar. Sofie tränar en del och kollade på tidningar om träning. Sofie uttrycker:
-var är alla träningstidningar för kvinnor då? de är ju bara massa män på alla omslag
Kassörskan (eller hon som jobbar i butiken) säger:
-åh, dom har du här framme!
Jag och Sofie går dit. MÅ BRA heter "genren". Det handlar alltså om att BANTA, komma i form, få slanka linjer, träna sig till en snyggare rumpa... osv. 
Jag säger:
-ja, men de är ju såklart! Vi kvinnor vill ju inte träna och springa för att bli starka eller så, vi ska ju bara vara snygga och behaga män med våra tighta rumpor. 

Detta är kanske lite felciterat. Men ungefär såhär gick det till. Jag blir lite arg på att vi idag 2012 fortfarande inte kan fatta att kvinnor också kan vara starka. Och vilja vara det. Inte för att jag tränar direkt mycket (längre) men OM JAG VILL göra det ska jag väl kunna köpa en inspirerande tidning om träning som passar kvinnor utan att jag ska banta, få snyggare rumpa eller komma i min bröllopsklänning igen efter 15 år. Kom igen Sverige! 

Annars går det fint just nu. Jag är glad och snart är mitt 10 veckors projekt över. Idag ska jag sitta framför film, drickandes te ut en gigantiskt stor kopp och sticka vidare på min finaste tröja. 
 
 

1 kommentarer

Emma

03 Nov 2012 19:11

Det ser ju fantastiskt fint ut!
Man blir ju väldigt nyfiken på hur tröjan ser ut färdig.
Kram på dig!

Svar: Ja, du får hålla din nyfikenhet ett tag till. Eler kika in på ravelry ;)
Emma

Kommentera

Publiceras ej