Ja, där är jag nu. Eller ja, inte exakt just nu. Men jag är i alla fall i Göteborg just nu!
Har haft fullt upp med massor att göra. Vi har gjort en gruppuppgift som hette "Seed". Det gick ut på att man skulle i varje grupp bygga upp ett "rum" åt en planta i Slottskogen här i Göteborg. Vi i våg grupp byggde ett litet Herbärge till ensamma och övergivna växter. Vi hängde lite saker att sköta om den lilla "trädgård" som det blev i träden och byggde ett staket till. Den finns nog (om ingen varit och plockat bort) kvar i slottskogen ganska nära lekplatsen som dem just nu bygger om. Detta redovisades idag. Det gick bra.
I morgon har vi nästa projekt, "valrossen". Den orkar jag inte förkklara. Men det verkar kul. Får se hur det går, men jag är ganska förväntasfull. Låter roligt och känns som en ganska kul utmaning.
Annars så är det ganska ljust nu. Eller mja, det regnar ju typ hela tiden. Men det är ganska bra på andra fronter. Idag har jag varit på en visning av en lägenhet. Jag har ju ingen egen utan sover tillfälligt på en liftmadrass.. Suck. Men det är helt okej. Just nu skulle jag nog inte klara att pendla varje dag. Eller aldrig. Jag vill absolut inte pendla. Känns helt sjukt att det ska vara såhär. Har fått höra att politikerna tydligen hade lovat att bygga 4000 nya lägenheter med i själva verket kom det bara upp 400. Dåligt tycker jag.
Nu ska jag se ifall jag inte kan ta och koka lite makaroner som jag kan ha med mig i morgon. :) mums.
/Emma
(ps. min kära kusin Fia har fått en supersöt bebis!! Han ska hela Collin ds.)

1 kommentarer

Mamma

14 Sep 2011 11:17

GRATTIS ! Är jättestolt mamma !!!

Kommentera

Publiceras ej