..i Göteborg. Eller jag tycker ju att varje dag är speciell. Men för många var det kanske en vanlig dag?
I vilket fall så hade vi idag redovisning av vårt första lilla projekt. Valrossen. Det handlade om att i text och bild förklara föremål så noga vi kunde och sen så skickades detta vidare och vidare.. och ja. Ganska svårt att förklara, men i vilket fall kul! Sen hade vi en liten intro i hur man lägger upp saker på HDK:s hemsida. Så allihopa (trumvirvel) Här är länken: http://www.hdk.gu.se/sv/student/emmaandersson till sidan Emma Andersson. Tada!
Eftersom vi r 41 stycken i klassen och det finns 20 datorer i datasalen så fick vi dela kklassen i två. Alltså blev det som så att vi i första gänget slutade ca tre. Så jag och mina två kompanjoner (haha) Linus och Sofie gick på en liten vi-får-se-vart-vi-hamnar-jakt! Det var roligt. Först så lekte vi lite med Linus Coca cola. håll till godo:
Bilden i sig blev av någon underlig anledning lite vågig i nederkant. Jag har ingen aning om varför. Men den är lite kul tycker jag!
En annan bra sak som jag tycker är att vi har i uppgift att varje dag skriva ner tankar, ord, rita bilder eller ja, egentligen lite vad vi vill i en bok. En så kallad arbetsbok. Det är nog en sån sak som jag tycker alla egentligen borde göra. Liksom sätta ord på vad man faktiskt har lärt sig varje dag! Det är ju jätteviktigt och framförallt kul att se! Att man faktiskt har saker varje dag som man lär sig. Så jag tog mig till bokia och fixade en röd bok med blanka sidor. Och till denna köpte jag bokstäver. Kanske lite sådär härligt barnsligt. Men det får det insann vara! För jag är sån. :)
Bilden på självaste boken ville inte bli alls bra (jag tror att jag inte heller är den piggaste fotografen i världen)
Men här är i alla fall bild på dom fina glittriga bokstäverna! :)
Ja, nu är jag väldans trött och borde inte läsa mer... För ögonen vill bara vara stängda. Så god natt!
På återseende (för du kollar väl in lite då och då?)
/Emma

1 kommentarer

Mamma

16 Sep 2011 08:07

Nu får jag skärpa mig, du bloggar ju igen, har glömt att kolla här. Jag tyckte det blev fint med de bokstäverna. Hoppas att förkylningen är på bättringsvägen

Kommentera

Publiceras ej